چگونه Web3 معنای جوامع اجتماعی را بازتعریف می کند


پلتفرم Web3 Snapmuse.io اخیراً یک رویکرد جدید را معرفی کرده است که هدف آن استفاده از قابلیتهای بلاک چین برای ارائه «مالکیت واقعی» به هر شرکتکننده است. ابتکار Snapmuse.io پایه و اساس دیگر استارت آپ های Web3 را برای کمک به ایجاد تعادل مجدد ایدئولوژی یک طرفه Web2 ایجاد می کند، جایی که تعامل واقعی هنوز تعریف نشده است.
اما، برای درک اینکه چگونه Snapmuse.io یک معضل قدیمی را حل می کند، لازم است ابتدا کاستی های مدل Web2 را درک کنیم، به ویژه از دیدگاه مصرف کننده.
سر تیتر ها
Web2 برای همیشه چشم خود را به روی مصرف کنندگان بسته است
هم سازندگان محتوا و هم پلتفرم های اشتراک محتوا برای ایجاد درآمد تبلیغاتی به کاربران نهایی متکی هستند. برای یک اینفلوئنسر اینستاگرام، ساده ترین مسیر کسب درآمد از طریق فالوورهای آنهاست. همین امر در مورد یک سازنده YouTube نیز صدق می کند. هر سازنده YouTube برای مصرف (و تعامل) با محتوای خود به طرفداران خود متکی است که به نوبه خود به آنها کمک می کند درآمد تبلیغاتی ایجاد کنند. پلتفرمهای زیربنایی، چه TikTok، Instagram، یا YouTube، سهم خود را از درآمد حفظ میکنند و بقیه را با سازندگان تقسیم میکنند.
حتی اگر سازندگان بخواهند طرفداران و جوامع خود را تشویق کنند، هیچ راه ممکنی در اکوسیستم Web2 برای دستیابی به آن وجود ندارد. طراحی ذاتی زیرساخت Web2 به شرکتها و مدلهای متمرکزی اجازه میدهد که بیش از حد مشغول پر کردن جیبهای خود با بهرهبرداری از مصرفکنندگان باشند، چه از طریق تجاریسازی دادههای کاربر یا تراشه در درآمد حاصل از محتوای تولید شده توسط کاربر.
Web3 این چرخه را می شکند
با درک بهتری از نحوه نادیده گرفتن مصرف کنندگان در مدل Web2، بیایید رویکرد Snapmuse.io را بازنگری کنیم. این پلتفرم به سازندگان محتوا اجازه می دهد تا سهمی از درآمد تبلیغاتی خود را در هر یک از NFT های خود جاسازی کنند.در حالی که اولین نسخه از راه حل مبتنی بر NFT Snapmuse.io برای YouTube است، تیم Snapmuse.io از برنامه هایی برای ارائه راه حل های مشابه برای اینستاگرام، TikTok و دیگر پلتفرم های برجسته اشتراک محتوا پرده برداری کرده است.
از آنجا که سازنده محتوا اشتراکهایی را در هر NFT تعبیه کرده است، به این معنی است که دیگر تنها تصمیمگیرنده برای کانال و محتوای خود نخواهند بود. با داشتن NFT از سازنده مورد علاقه خود، طرفداران اکنون می توانند نظرات و ایده های خود را ارائه دهند تا به سازنده کمک کنند محتوایی را که می خواهند مصرف کنند تولید کند.
پلتفرمهایی مانند YouTube بیشتر بر روی توسعه مدلهایی تمرکز کردهاند که در آن طرفداران از طریق تماشای محتوا، خرید کالا و حمایت از طریق انجمنهای انجمن با سازندگان تعامل دارند. Snapmuse.io با حذف همه موانع بین سازندگان و طرفداران آنها، تعامل را به سطح جدیدی می برد. با انتقال مالکیت از واسطه های متمرکز به طرفداران، ابتکار Snapmuse.io پایه و اساس یک عصر جدید اینترنتی را ایجاد می کند که مصرف کنندگان را از ارزش پیشنهادی دور نمی کند.